vineri, 21 septembrie 2007

Cum sa faci bani prin participarea la expozitie

Se spune ca o expozitie este pentru oamenii de vanzari ca si Craciunul pentru retaileri.

Totusi o expozitie poate fi un succes sau un esec. In continuare ne aventuram cu cateva sugestii ce pot duce la cresterea eficientei participarii la o expozitie.

1. Cunoaste bine teritoriul – cine participa la expozitie, cati vizitatori se estimeaza ca vor veni, ce fel de categorie de vizitatori, din ce zone ale tarii vor fi ei, vor veni si straini, etc.

2. Planifica bine “atacul”. Dedicati timp si energie pentru planificarea modului prin care sa obtineti rezultate optime legate de:

- reimprospatarea relatiilor cu clientii existenti

- reluarea legaturilor cu fostii clienti

- urmarirea noilor tendinte din piata

- monitorizarea competitiei

- realizarea unei baze de date cu noi potentiali clienti

3. Fa cinste cu mic dejunul, pranzul sau cina clientilor si potentaililor clienti interesanti. Nu manca niciodata singur la o expozitie.

4. Fa cumva sa ajungi cu o zi inainte si sa pleci cu o zi dupa expozitie

Sa ajungi inainte cu o zi iti va permite sa te organizezi, sa fi odihnit si pregatit pentru prima zi de expozitie. Plecarea cu o zi dupa expozitie iti va permite sa te reculegi si sa faci o sumarizare a ceea ce s-a intamplat si care este strategia viitoare dupa acest eveniment.

5. Alege o camera in apropierea locului de desfasurare a expozitiei. Vei economisi mult timp si nu te vei enerva din cauza traficului.

6. Adu cu tine mai multe materiale de marketing decat te gandesti ca vei avea nevoie. Este mult mai bine sa te intorci cu materialele de la expozitie decat sa alergi dupa ele in timpul expozitiei.

7. Mananca, bea si odihneste-te cat mai sanatos posibil. Un asemenea eveniment poate fi foarte solicitant si ai nevoie de energie in acest timp.

8. Sumarizeaza. La sfarsitul expozitiei este foarte important sa compari rezultatele cu obiectivele initiale. Ce a mers bine, ce nu a mers, de ce, cum vei actiona data viitoare?

miercuri, 12 septembrie 2007

Cel mai inalt turn din lume va fi gata in 2008



Ca tot au fost "puse la pamant" turnurile de la World Trade Center si e perioada cand se vorbeste despre turnuri si teroristi mai intens ca in alte perioade…ne-am gandit sa vedem ce se mai construieste la mare inaltime prin lume si chiar in Romania.

Desi competitia intre cele mai inalte cladiri din lume a fost intotdeauna controversata si de multe ori tinute secret, am aflat ca cea mai inalta cladire este in faza de constructie in Dubai si se estimeaza finalizarea sa in 2008. Este vorba despre Burj Dubai, cladire ce va avea peste 800 de metri inaltime. Burj Dubai a fost proiectat de Skidmore, Owings and Merrill si este construita de Samsung Engineering & Construction.

Alte turnuri imense se afla in faza de intentie sau proiectare:

Al Burj – 1200 m inaltime, tot in Dubai si se estimeaza inceperea constructiei la sfarsitul anului 2007

Mubarak al-Kabir Tower – 1001 m inaltime in Kuveit. Proiectul se afla in faza de negociere cu guvernul din Kuweit si se estimeaza ca intreaga constructie va dura 25 de ani.

Un alt proiect al firmei daneze Henning Larsens Tegnestue A/S presupune un turn de 1022 metri inaltime.

In Romania cele mai inalte cladiri in faza de constructie sau chiar finalizate sunt:

1. Floreasca City Center, parte a complexului imobiliar ce va include un shopping mall, centru de divertisment si spatii de birouri. Turnul Floreasca va avea o inaltime de 131 metri, 37 de etaje si va fi finalizat in 2009.
2. Cefin Tower va avea 120 metri si 34 de etaje. Amplasamentul probabil - in zona de nord a Capitalei.
3. Ana Tower, proiect apartinand omului de afaceri George Copos, prevede realizarea unei cladiri de circa 120 metri. Amplasamentul viitoarei cladiri nu este cunoscut.
4. Tower Center International (TCI), inalta de 100 metri, se situeaza langa Piata Victoriei si va avea 23 de etaje. Constructia va fi finalizata la inceputul anului 2008.

joi, 23 august 2007

Ce mare secret in vanzari cunosteau bunicii nostri?

Bunicul meu era un om simplu de la tara, fara studii…nici macar cu liceul terminat dar cu mult bun simt. Totusi el stia un mare adevar despre vanzari…

Deseori imi spunea: “Daca iti doresti ceva de la cineva, trebuie sa insisti. Intri pe usa din fata si daca te da afara intri pe usa din spate, daca te da afara intri din nou pe geam…si daca te da afara si acum… intri pe horn ca Mos Craciun”. Desi nu sunt de acord cu stilul “impins” si foarte agresiv in vanzari…bunicul se pare ca avea dreptate: trebuie sa faci mai multe contacte cu potentialii clienti pentru ca sansele de finalizare sa creasca semnificativ. Iar daca nu il credeti pe bunicu’ poate credeti rezultatele urmatoare:

Conform studiului realizat de “National Sales Association” s-a constatat ca:

  • 2% din vanzari se realizeaza dupa primul contact;
  • 3% din vanzari se realizeaza dupa al doilea contact;
  • 5% din vanzari se realizeaza dupa al treilea contact;
  • 10% din vanzari se realizeaza dupa al patrulea contact;
  • 80% din vanzari se realizeaza dupa 5-12 contacte.

Asadar legea lui Pareto functioneaza si in vanzari. Intrebarile care se nasc sunt:

De cate ori renuntam prea devreme?

Daca 80% din vanzari se realizeaza dupa 5-12 contacte, cum ne organizam si urmarim discutiile cu prospectii? In special la afacerile care presupun sute si mii de clienti urmarirea discutiilor avute cu ei devine o reala problema. Softurile de CRM sunt special create pentru acest demers, iar daca firma d-voastra nu are un soft propriu in acest sens va recomandam noi unul online: www.highrisehq.com

Va dorim spor la vanzari!