Podul Octavio Frias de Oliveira este un pod in forma de X sustinut de cabluri. A fost inaugurat in luna mai a acestui an si in mijloc este prevazut cu un turn inalt de 135 m din care pornesc 144 de cabluri. De asemenea turnul acestui pod beneficiaza de o iluminare de exceptie.
Podul Kintai a fost initial construit in 1673 dar nu a avut o viata prea lunga datorita inundatiilor. A fost reconstruit si a reusit sa supravietuiasca peste 200 de ani pana un taifun l-a pus la pamant in anul 1950. Podul actual ce se intinde peste raul nishiki arata magnific, are 5 arcuri de lemn. Mai mult, la constructia sa nu s-au folosit cuie.
“Valurile Henderson” este cel mai inalt pod pedestrian din Singapore si arata pur si simplu minunat.
Podul Gustave Flaubert pare mai mult un mare lift vertical, ce are la baza o structura alcatuita din 2 piloni imensi (fiecare cantareste 1200 tone). Podul poate fi ridicat la peste 50 metri in doar 12 minute, astfel incat vasele sa treaca pe sub el.
Acest pod din Brazilia este o lectie de eleganta in constructii. Cele 3 arcuri par sa sara de pe o parte pe alta a podului, oferind un aspect vizual fluid si dinamic. Chiar daca acest pod a castigat mai multe premii internationale pentru design, faima sa inca nu egaleaza eleganta constructiei.
Podul rulou din Londra a castigat si el cateva premii pentru inovatia adusa de creatorul sau, Thomas Heatherwick. Acest pod este actionat de un sistem hidraulic si este unic in lume.
Podul de cale ferata Beipanjiang face parte dintr-un proiect mult mai mare de poate fi vazaut aici. El se afla la o inaltime de 280 m de pamant si uneste 2 dintre cele mai sarace zone ale tarii.
Iar daca va plac podurile puteti vizita acest blog:under-the--bridge.blogspot.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu