In timp ce Romania e codasa Europei la infrastructura rutiera, in Asia, Japonia este o adevarata campioana la acest capitol. A demonstrat-o de-a lungul anilor prin mobilizarea extraordinara cu care, dupa numeroase cutremure devastatoare, a reusit sa puna lucrurile in miscare in timp record. A demonstrat-o si in aceasta saptamana cand a reparat o groapa imensa aparuta in centrul orasului Fukuoka in doar 48 de ore!
REALITATE IN JAPONIA:
– 8 noiembrie 2016: apare o groapa de 30 de metri in centrul orasului Fukuoka
– 10 noiembrie 2016: groapa imensa a fost reparata, iar terenul afectat a fost consolidat, fiind acum de 30 de ori mai puternic decat inainte
– 15 noiembrie 2016: drumul este redeschis pentru circulatie
REALITATE IN ROMANIA:
– Aprilie 2013: o femeie era sa cada in Somes dupa surparea unei bucati de trotuar din podul Traian
– August 2013: podul Traian din Cluj-Napoca a cedat si s-a surpat pe o portiune de aprox. 20m de trotuar, intregul trotuar devenind inutilizabil
– Ianuarie 2014:Primarul Emil Boc anunta ca podul face parte din prioritatile pe 2014
– Ianuarie 2015:Primarul Emil Boc anunta ca podul face parte din prioritatile pe 2015
– Martie 2015: Dupa tergiversari ale adjudecarii proiectului, firma Doralex castiga licitatia
– Mai 2015: in urma contestatiei, proiectul ii revine firmei Diferit
– Iunie 2016: Domnul Boc da asigurari ca lucrarile vor incepe in iulie 2016
– 22 August 2016: incep demolarea si procesul de modernizare a podului, lucrarile urmand sa dureze cel putin 6 luni (+2 luni amanari daca vremea nu permite)
– Aprilie 2017: Data estimata de finalizare a reparatiilor
Conform informatiilor de pe Raportul de Investitii, majoritatea proiectelor de infrastructura derulate anul acesta in Romania au fost lucrari de modernizare, asfaltare, reparatii sau reabilitare de strazi din mediul urban sau drumuri comunale. Termenele de finalizare? Ca intotdeauna depasite in majoritatea cazurilor!Fie ca aveti in derulare proiecte de infrastructura sau proiecte din alte domenii, gasiti materialele de care aveti nevoie pe ARHISPEC!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu